Livet är underbart ♥

Jag ska inte säga åt er vad ni ska göra av era liv. Säger bara vad jag tycker man ska göra utav det.

Man ska ta vara på det, en sådan gåva kommer inte vaje dag. Visst gör man saker man ångrar. Jag ångrar mycket, men man gör saker av en anledning, kanske inte alltid utav den bästa anledningen. Men men..jag ångrara att jag har deppat så jävla mycket. Jag har inte tagit vara på livet, har tagit det för givet. Har velat försvinna. Men jag ångrar det såå badly. Så nu försöker jag, varje dag att ta vara på varje sekund, minut, timme, dag, you name it. Man ska inte hänga upp sig på saker. Citatet som har fått mig att förlåta, glömma och gå vidare är "Den som har fått dig att gråta är inte värd dig" Så få ord, så kloka. Så perfekta. Sitt inte och tyck synd om dig själv om det inte är nödvändigt, gråt inte över någon som har sårat dig. Den personen förtjänar helt enkelt inte dig och du ville inte såra personen, visst men vad finns det att göra när någon inte vill förlåta dig? Jo..glömma och gå vidare. Men det finns inget att förlåta. Jag har haft ett par tuffa tider i mitt liv. Där jag inte har haft någon att prata med, tyckt synd om mig själv, tagit ut det på andra, dolt mina problem, försökt förtränga dem, nekat andras hjälp (eller rättare sagt; inte tagit emot den), svikit andra och framförallt har jag svikit mig själv. Men den där känslan man får när man bara vill leva, för dagen. Inte för det förflutna, men kanske hoppet om framtiden! Man ska se framåt inte bakåt - men framförallt ska man leva i nuet. Och ta  dagen som den kommer och vara ärlig. Är nyckeln till ett gott samvete - att ljuga blir bara komplicerat och kan förstöra livet för någon annan än dig själv och ditt samvete.

En sak jag har lärt mig under min tuffa tid är att ta vara på det man har och att glömma, förlåta och gå vidare.
Sitt inte och deppa - gå ut och lev livet. Nu =)

Så nu går alla in på spotify och lyssnar på Life med Ulrik Munther. Klockren. Ha en bra kväll sa tjejen med feber och halsont. Kanonkul!


Much love on ya all. ♥

Kommentarer
Linnea säger:

:DDD<3

2011-02-20 | 10:30:52
Bloggadress: http://linue.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback