Tar dag 14 idag

..kommer nog inte hinna lägga in det imorgon då jag ska åka till stallet osv..

Dag 14 - mina drömmar.
Ojojoj, mina drömmar har alltid varit att komma långt i ridnigen - att någon gång få tävla externt..När jag var hästskötare åt Ia Pettersson så tyckte jag alltid det var lika kul att packa inför tävling, borsta hästen så att den glänste, göra utrustningen ren och fin, få rida med tävlingsutrustning och bara äga ridbanan. Sopa banan som Ia och Eden har gjort många gånger. Det har alltid varit min dröm. Men på senaste tiden har jag..gett upp på ridningen. Kommer ingen vart. Känner bara att det står stilla. Alla säger att det bara är en fas men jag tror faktiskt inte det. Jag tror att det här är på riktigt. Jag rider ju två ggr i veckan för otroligt grymma ridlärare och lär mig jättemycket men tror dock inte att jag kommer kunna rida vilken häst som helst i form. Att få en häst följsam och uppmärksam. Jag har helt enkelt haft för höga förhopnningar och nu står det bara stilla. Ska sluta rida på Fredagar också så då rider jag bara en gång i veckan..har en bra förklaring till det. Om ni undrar får ni fråga, pallar inte ta det nu. Men nej, så jag har helt enkelt gett upp mina drömmar. För när jag sitter och kollar på t.ex. Sandra, Tilde, Lisa, Helena, Ia, Malin osvosv..det finns många grymma ekipage på våran grymma ridskola, men iaf - när jag kollar på dem så känns det såå omöjligt, dem rider så sjuuukt bra att jag förstår inte..det krävs åååår av träning och just nu känns det ganska meningslöst att ens försöka..0.0 Visst kan jag rida en häst i form och så men det är ju inte det enda som krävs för att bli en bra, rutinerad ryttare. Det krävs kunskap också. Och mycket, mycket mer träning inom ridningen.

Just nu har jag inga drömmar. Joo, men det vill jag inte ta upp här. För privat och det kommer bli så mycket ståhej.


Haha, oförglömigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback