äkta kopior. Haha, klockren.

Jag har märkt att jag är väldigt utseendefixerad. Har megatråkigt så jag tänkte slänga upp lite vad jag använder för produkter och grejer :) Det jag tycker är viktigast är håret och ansiktet.
med mera liksom..det här är bara det jag har med mig på den här resan (är ju i Thailand om någon har missat det) från vänster. Dagkräm, spoteless | Fenuril| clean & clear | Elvital balsamspray | Loreal balsamspray | proffs torrschampo | Hudvårdsserien vera från ccs | Proactive lermask | Nivea, after sun. |


läppsyl för mig är A & O. Aboo, älskart'. Torra läppar tycker jag varken är snyggt eller är skönt. Men jag tycker att dem flesta läppsylen torkar ut men den i mitten (har egentligen märket lypsyl) är bäst och billigast. Den är AWESOME. Fast mitt lila bamseläppsyl torkar tyvärr ut och går snart av på mitten "/.

Lite mer ingående  på produkterna i bild 1.
Spotless oil-free matifying - En dagkräm som återfuktar och lämnar en matt hy efter sig. Är jättedryg och jag älskar den.
Fenuril - En fett fet kräm som är super på torr hud, så som när man fjällar. Som jag gör nu. Ett klick och det är borta. SUPER!
Clean & Clear - En liten flaska toner på 50 ml, som tar bort oljig och fet hy. Förebygger orenheter och täpper ej igen porer. Den kostar ca. 12 svenska kronor (köpte den här i thailand) Den är asgrym. Torkar ej ut huden. Litar egentligen inte på billigt skit men denna fungerar helt okej.
Elvital hårbalsam - Vårdar och lyfter håret medans det gör det lättare att borsta ut.
Loreal hårbalsam - Vårdar utan att tynga ner håret och skapar en anti-frizz känsla. Ni vet när håret står åt alla håll och kantar, speciellt i topparna? Så sprejar man på detta i fyktigt hår och wips, borta. Asgrym.
Proffs torrschampo - Säger sig självt. Asbra på "mellandagen" Jag tvättar håret 3 gånger i veckan, mellan dem dagarna jag inte har nytvättat hår så använder jag detta. Ger en frecsh och ren känsla. Älskart.
Vera CCS - En hudvårdsserie utan alkohol och skit i, bara naturliga produkter som är mild och bra för ansiktet. Den torkar ut och lämanr huden fresh. Älskar den.
Proactive lermask - Djuprengörande mask. Fungerar helt okej om man har den på över natten på problemområde, men inte som mask i tio minuter..Jag har använt hela proactive-serien. Den fungerade helt okej, tog bort det allra värsta men så fort jag slutade med den och började använda VERA så kom allt på kinderna igen men nu är allt borta p.g.a. solen som har torkat ut det. Men innan jag åkte till thailand så ah...såg det förjävligt ut. Nu har jag en liten finne på kinden och massa ärr som ska förstöra såklart..men iaf, proactive tog bort det värsta men gjorde min hy så otroligt känslig. Åkte ju hit, solade och bam nästa dagen röd som en tomat och svullen. Har alltid haft lätt för att bli brun och böev adrig röd men nu..har min hy blivit känslig..med proactive blir det också väldigt dyrt i längden.
Nivea after sun lotion - Ah, asså den gör min hud gudomligt len. Älskart. Dock är det ju after sun men den innehåller aloe vera och använder den vardagligen på vintern också. Haha, LOL. Men den är bra.

Jag har värsta problemhuden på armar, rygg och framförallt ansikte. Det gör mig osäker i sociala situationer och jag brukar aldrig gå runt i linnen eller dyl. som visar armar/rygg. Jag har inte orkat göra något åt detta. Skrubbar/tvättar i duschen och tar på lotion sen, det finns inte mycket mer att göra. Men nu när jag har varit här i Thailand en vecka så är ALLT på ryggen och armarna borta. Så fucking underbart <3 I ansiktet är några av ärren synliga men jag har inte blivit så jääätttteee brun i ansiktet. Men ska fortsätta sola :'P

Jag vet inte hur många som orkade läsa detta men jag hade tråkigt :P
Och mitt bästa, allra bästa tips till er med problemhud - stressa inte och ät bra.


Smink, är viktigt för mig med problemhy och skit också. Och bra ska det vara. Avänder vattenfast maskara tillsammans med ögonfransböjare - då håller sig ögonfransarna böjda genom dagen. Foundation från maybelline, dream matte mousse - bra (dock ej för torr hud), om man hittar rätt nyans. Men ska dock börja med i.d mineral foundatiod (puder), eyliner från H&M, billig men superbra. Känns som en tuchpenna men mer effektiv. Håller hela dagen och lätt att måla med. Och concealer (innan foundationen då) Men dock orkar jag inte gå och kolla vad den på bilden heter. Och så använder jag ögonbrynspenna från H&M. Den är riktigt bra för att vara från H&M men dock ska jag köpa en från depend (jag vet, konstigt va? Dem gör ju nagellack och skit?) Men dem har en ögonbrynspenna som bara målar på håret och inte på huden. Sktbra. Iallafall, det här med foundation HATAR jag. Man ser alltid ut som en fucking clown i dagsljus. Ränder hit och dit. Usch och fy. Syns jättetydligt att man har det. Men med puder ser det lite naturligare ut. i.d mineral make up är mega skonsam mot huden. Tummen upp för den. Men aja, nu ska jag sussa. Natti natti.


Använder vattenfasta maxfactor false lashes maskara som ligger runt 150-200 kronor. SUPERBRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback