for the last time.

Sorgligt nog tror jag att detta blir den sista semestern till Thailand (med familjen) jag har tröttnat sjukt på Thailand. Jag har varit här nu, tre gånger. DET ÄR ETT UNDERBART STÄLLE SOM JAG TYCKER ALLA BORDE ÅKA TILL! Men dock så tycker jag inte om "fattigheten" eller vad man ska säga, men det är så "skunket" på gatorna och "husen" som dem bor i ser så..fattiga ut, det är ett fattigt samhälle och det är sorgligt. Men jag tycker inte om det. Stranden och havet är helt underbart. Dock blir det också sämre och sämre. Jag var här för två år sen, då var havet kristallklart. Nu är det dock inte det längre..sorgligt. Sakta men säker försvinner detta underbara Thailand. Och deras kultur är påväg år håvetetet..dem lagar svensk mat på nästan alla resauranger här. Det ska inte vara så, det ska vara deras kultur. Inte anpassa sig efter turisterna..usch, nej. Detta var nog tredje och sista gången. Sen om jag flyttar hit, det är en annan sak (a) x] Men som semestermål blir det nog inte.

Sammanfattat har denna semster varit..behövd. Var verkligen i behov av ledighet och att komma bort ett tag. Men nu, när man är borta såhär så uppskattar man och inser man vad man har där hemma i Sverige. Och nu vill jag bara hem, hem till min garderob, min säng, mina kaniner, min hund, mina kompisar, TV! SVENSK TV! :'D Skolan..umgänget. Allt! tillochmed kylan :)

höhöhöh, men det har varit underbart .. & behövt. Men nu ska jag sova, klockan här är 11.26 :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback